onsdag 29. august 2007

BIO: CHEAP MONDAY




I år 2000 åpnet Örjan, Adam og to andre en liten secondhandbutikk Weekend i Stockholms suburbia (navnet grunnet åpningsdagene lørdag og søndag). Etterhvert åpnet butikken Weekday i sentrum av Stockholm som var åpen hele uken.
Örjan følte behovet for billige men fortsatt fashionable jeans i butikken og modellen "Tight" så dagens lys. Uvaskede, smale og billige jeans ble kun solgt i Weekdays egne butikker og ble en sjokksuksess. Merket Cheap Monday ble snart et fullverdig merke med full kolleksjon, og i april 2005 ble den første ordren gjort for levering til andre butikker.
I dag blir Cheap Monday solgt i 1000 butikker verden over og mottoet er fortsatt å selge fashion til ekstremt gode priser. Cheap Monday setter også ære i å jobbe med leverandører og fabrikker som følger deres standarder, holdninger og deler felles verdier. Les Cheap Mondays Code of Conduct her!
Vi på Pepper liker Cheap Monday da merket representerer en motsetning til superdyre luksusjeans som har herjet markedet de siste årene. Kunden får valuta for pengene med enkle og gode produkter til god kvalitet. Cheap Monday er i stadig utvikling og fremstår i dag som et av de mest spennende skandinaviske merkene med flere prosjekter på gang. Inspirerende bra!
Se høstens kolleksjon her!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg personlig elsker passformen, looken og prisene til cheap monday. Høstens kolleksjon var inget unntak, underbart!

Utrolig godt innlegg forresten, keep it comin'

/hugs.

karoline sa...

jeg har begynt å like CM mer og mer. kjøpte en jakke i går. den er kjempefin

M. sa...

Hei har dere cheap monday bukser inne i modellen tight ice?