onsdag 26. september 2007

BIO: ACNE JEANS





Acne Jeans startet opp i Stockholm i 1996 som et pr og kommunikasjonsbyrå som skulle hjelpe andre merker å utvikle sitt produkt og brand. Klesmerket Acne Jeans begynte i det små da de lagde 100 jeans som julekort til kunder, venner og familie. Snart begynte butikker å etterspør buksen som hadde den karakteristiske røde sømmen og som var laget av raw denim.
Den første kolleksjonen ble lansert i 1998 og siden har designer Jonny Johansson stått i spissen for et team som har laget merkets sterke identitet og ført Acne Jeans til å bli et ledende skandinavisk merke.
Kjennetegn for merket er funksjonalitet basert på innovative jeans modeller og en allsidig garderobe for jenter og gutter med basic t-skjorter og gensere, skreddersydde jakker og luksuriøse sko og tilbehør. Designen er ofte enkel men med avanserte detaljer.
På Pepper hadde vi Acne Jeans første gang i 2000 og merket representerer i dag en grunnstamme i vår butikk.
Acne Jeans gjør plaggene til sine egne, selv enkle plagg som t-skjorter, jeans eller en kåpe, dette gjør merket helt unikt og gir en sterk signatur. Kvalitetene og fasongene er også viktig samtidig som produktene har en fair pris.
Acne Jeans har mange blodfans, vi er en av de!

Ingen kommentarer: