onsdag 5. september 2007

BIO: WOOD WOOD





Det danske merket Wood Wood startet i 2001 med en laidback blanding av undergrunn og avantgarde. Brian SS Jensen, Karl-Oskar Olsen og Magnus Carstensen åpnet sin første butikk med en kolleksjon bestående av t-skjorter, collegegensere og hoodies med sine særegne trykk og all-over-prints. Den sterke grafiske signaturen til Wood Wood etablerte seg raskt som en av de ledende innen street couture i Europa, og sammen med Henrik Vibskov har de vært med på å definere det som vi kjenner som Københavns-looken som har herjet fashionbildet de siste årene.
Gutta selv sier at "doodling" er det mest beskrivende ordet for den grafiske designen i sitt univers av naivitet, symbol og kontraster som det gode vs. det onde, lekent vs. alvor og så videre.
I 2006 gjorde de et samarbeid med Adicolor, i høst er de aktuelle med sitt samarbeid med Nike Ltd. Wood Wood fortsetter stadig å gå nye veier og de siste kolleksjonen har vært fullverdige med både bukser, jakker, skjerf, luer, skjorter, kjoler i tillegg til de klassiske printproduktene.
På Pepper har vi hatt Wood Wood siden i vår. Den tydelige signaturen, den gode kvaliteten og progressive fasongene har gjort Wood Wood til et av våre yndlingsmerker. Innfallsvinkelen er mer fashionorientert med referanser til for eksempel designere som Bernhard Willhelm og Jeremy Scott heller enn tradisjonelle street element som grafitti, skating og hip hop. Det hele er rett og slett mer fashion og hakket smartere, og det digger vi!

Ingen kommentarer: