fredag 28. september 2007

ANDY SUN GLASSES


Vi har fått inn briller fra Henrik Vibskov! Andy-brillene finnes både med farga og blanke glass. Unisex.

I VINDUET



Vi har laget egne vindusutstillinger for Vans by Marc Jacobs og American Apparel.
Vi kan også avsløre at vi har planer om å lage et helt nytt vinduskonsept. To be continued.

HELLO AFRICA


Tribal is the new neon. Denne karen var på Boombox i helgen.
Det kommer noen skikkelige tribal godbiter i Vibskov vår 08 kolleksjonen :)
Foto fra Dirty Dirty Dancing

torsdag 27. september 2007

BOY LONDON


Hele antrekket fra Boy London anno 1992.
Skulle gjerne sett noen vekke dette legendariske clubwear merket til live igjen!

DAFT DUDES


Deilig bilde!! Daft Punk & manager Busy P.

HE'S GOT THE LOOK!


Dave Gahan ca 1988.
.....klikk på bildet for å få med detaljene

onsdag 26. september 2007

BIO: ACNE JEANS





Acne Jeans startet opp i Stockholm i 1996 som et pr og kommunikasjonsbyrå som skulle hjelpe andre merker å utvikle sitt produkt og brand. Klesmerket Acne Jeans begynte i det små da de lagde 100 jeans som julekort til kunder, venner og familie. Snart begynte butikker å etterspør buksen som hadde den karakteristiske røde sømmen og som var laget av raw denim.
Den første kolleksjonen ble lansert i 1998 og siden har designer Jonny Johansson stått i spissen for et team som har laget merkets sterke identitet og ført Acne Jeans til å bli et ledende skandinavisk merke.
Kjennetegn for merket er funksjonalitet basert på innovative jeans modeller og en allsidig garderobe for jenter og gutter med basic t-skjorter og gensere, skreddersydde jakker og luksuriøse sko og tilbehør. Designen er ofte enkel men med avanserte detaljer.
På Pepper hadde vi Acne Jeans første gang i 2000 og merket representerer i dag en grunnstamme i vår butikk.
Acne Jeans gjør plaggene til sine egne, selv enkle plagg som t-skjorter, jeans eller en kåpe, dette gjør merket helt unikt og gir en sterk signatur. Kvalitetene og fasongene er også viktig samtidig som produktene har en fair pris.
Acne Jeans har mange blodfans, vi er en av de!

tirsdag 25. september 2007

NYE 2K-STYLES!




Vi har fått inn flere nye t-skjorter fra 2K By Gingham. Her ser du et lite utvalg!

mandag 24. september 2007

PICK OF THE WEEK




Merket April 77 er først og fremst kjent for sine fantastiske jeans, men disse jakkene ser ut til å bli høstens hit.
MC-jakka er laget i behandlet (coated) canvas da April 77 aldri bruker skinn eller lær i sine produkt.
Jakken finnes i grå til jente og i svart til gutt og er en del av rockabilly-temaet som merket fokuserer på.
Jakken koster 2.500 kroner.

fredag 21. september 2007

STREET ART=KEITH HARING

En evigvarende inspirasjon for oss er Keith Haring (1958-1990). Han blir regnet som street art sin originator og har et utrolig sterkt særpreg på sine arbeider.
I 1986 åpnet han Pop Shop i New York, en "fun boutique" som gjorde hans kunst tilgjengelig for alle. Her ble det solgt plakater, klær, buttons, leker, kaffekopper etc, alt med Keith Haring-trykk.
Keith Haring døde av aids i 1990 og var i sine siste år sterkt engasjert i kampen mot HIV og Aids. Hans senere verk bærer også veldig preg av Harings sykdom.
I dag fortsetter Keith Haring å inspirere og hans bilder har blitt visuelle ikon som aldri går ut på dato. Respekt.

Les mer på haring.com










torsdag 20. september 2007

BIO: MARTIN MARGIELA




Martin Margiela var en av de seks opprinnelige medlemmene av "The Antwerp Six", en gruppe belgiske designere som hadde stor innflytelse på motebildet fra midten av 1980-tallet og utover på 1990-tallet.
Med sine ombygde klær som gjerne er tatt fra hverandre og sydd på nytt, med nye deler, nye metoder eller med vrangen ut fikk Martin Margiela tilnavnet "Destroyer", og han var også en av de første store europeiske dekonstruktører. Som dekonstruktør har han en mer filosofisk heller enn kommersiell tilnærming til klær, hans klær omtales også som avantgarde.
Martin Margiela har blitt kalt moteindustriens svar på J.D Salinger: han nekter å stille opp på bilder og han svarer på (svært sjeldne) intervjuer per faks.
I dag finnes det seks merker under Maison Martin Margiela (1, 11, 22, MM6, 10 og 14) som inkluderer dame og herrekolleksjon, tilbehør og sko.
På Pepper har vi Martin Margiela 6 (MM6) til jente som ofte, men ikke alltid, er mindre konseptuelt. For høsten komplementerer MM6-kolleksjonen Maison Martin Margiela sin visjon om feminitet. Stikkord for kolleksjonen er hverdagens opplevelser og hvordan man lever livet fra dag til dag. Den avanserte men samtidig enkle looken gjør merket til en av våre favoritter. Det ligger alltid en idé bak plagget som gjør de annerledes og unike.

mandag 17. september 2007

NYTT MERKE!



Vi har fått et nytt jeansmerke i butikken, 2 Blocks South.
Det australske merket lager jeans etter mottoet FIT - FABRIC - FINISH til rimelige priser. Buksene finnes både til gutt og jente og koster 800 og 900 kroner.

PICK OF THE WEEK




Ukens anbefaling er en favoritt fra Acne Jeans som har vært med i flere sesonger.
Hetten kan lukkes helt med glidelås og fasongen er akkurat slik du vil ha den: passelig løs, passelig stram og i passelig lengde. Passer perfekt til jeans og hooden vil garantert være aktuell til våren og sommeren også. Hooden MSH-3 fra Acne Jeans koster 1.250 kroner.

fredag 14. september 2007

THE BOUTIQUE!






Vi har den siste uken laget en egen vegg for Acne Jeans, slik at det skal bli lettere for deg å finne frem til de ulike modellene. Vi har også gjort flere oppgraderinger med lokalene de siste månedene som vi er veldig fornøyde med. Håper du synes det samme!

onsdag 12. september 2007

BIO: HENRIK VIBSKOV




Multitalentet Henrik Vibskov er utdanna ved Central St. Martins i London og har i flere år jobbet med både kunst, musikk, film i tillegg til mote med merket under eget navn som han startet opp i 2001.
Vibskov kombinerer nye og eksperimentelle fasonger samtidig som han holder seg innen for tailoring-tradisjonen, og han setter ofte spørsmålstegn ved våre vanlige oppfatninger rundt hvordan et plagg skal se ut.
Med sine Piggy-scarfs, som er en kreativ videreutvikling av palestina-skjerfet, skapte han også en ny look som har gitt skjerfet en sentral plass i motebildet de siste årene. I dag finnes Vibskov-skjerf i mange mønstre og fasonger.
Et annet kjennetegn ved Vibskov sin design er morsomme og naive prints i sterke farger og han liker gjerne å mismatche plagg i forskjellige mønster som gir den typiske litt gale Vibskov-looken.
Som designer er han i familie med Bernhard Willhelm og Vibskov klarer å være toneangivende samtidig som klærne er forholdsvis tilgjengelig. Kombinasjonen av å være både low fi og fashion på samme tid gjør at klærne passer veldig godt inn på Pepper.

tirsdag 11. september 2007

MARC THE MAN!







New York Fashion Week nærmer seg klimaks etterhvert som høydepunktene kommer tett i tett. En mann som sjelden skuffer er Marc Jacobs. Med sin ss08-kolleksjon var transparent et tema, det samme var konseptet om å kle på og av seg. Hodeplagg i forskjellige format var også en viktig del. Alt i alt en variert kolleksjon med både bomull og glitter og alt i mellom.
Bilder fra style.com

mandag 10. september 2007

PICK OF THE WEEK



Acne Jeans er kjent for sine fantastiske jeans. Denne høsten går fargene i grått og svart, og vår favoritt er denne Hex-modellen. Modellen er smal, men likevel avslappa og den er passelig høy på livet. Med andre ord en klassisk bukse som kan passe til det meste. Bruk den gjerne sammen med en oversized topp eller tunika og prøv å rulle opp buksen til smale sko.
Acne Jeans Hex i fargen Grey Royale koster 1.700 kroner.

fredag 7. september 2007

HENRIK VIBSKOV!











Vi har i dag fått høstvarer fra Henrik Vibskov! Vi er den eneste butikken i Norge som fører Vibskov (til vår store forundring) og den danske mesteren bare fortsetter å imponere!